Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Καταρριπτεται η πεποιθηση πως το σκακι ειναι μονο για διανοιες

Τα επιτραπέζια παιχνίδια σκάκι και GO απαιτούν πρακτική εξάσκηση, κι όχι διάνοια, όπως αποκαλύπτουν παρατηρήσεις του εγκεφάλου των παικτών. Οι εγκεφαλικές περιοχές νοημοσύνης εμφανίζονται ανενεργές όταν οι άνθρωποι ασχολούνται με παιχνίδια στρατηγικής. Οι ερασιτέχνες των σκάκι και GO δεν χρησιμοποιούν μια περιοχή η οποία αποτελεί κέντρο της νοημοσύνης, αποκαλούμενη μερικές φορές "g", αναφέρουν κινέζοι και αμερικανοί ερευνητές. Το αποτέλεσμα αυτό είναι αντίθετο στην κοινή πεποίθηση. Το σκάκι θεωρείται ένα από τα πιό διανοητικά παιχνίδια. Το ίδιο και το κινέζικο παιχνίδι GO. Οι προκλήσεις που παρουσιάζονται και στα δύο παιχνίδια έχουν "πολλά κοινά" με τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη χρήση του δείκτη νοημοσύνης για τη μέτρηση του "g", υποστηρίζει ο John Duncan, ο οποίος μελετά τη νοημοσύνη στο Τμήμα Γνώσης και Επιστημών Εγκεφάλου του Καίμπριτζ. Κι αναρωτιέται εάν τεχνικά προβλήματα έκρυψαν τη δραστηριότητα στις περιοχές νοημοσύνης κατά την εγκεφαλική παρατήρηση.
Ο Sheng He, του πανεπιστημίου της Μινεσότα, θεωρεί ότι οι πολύ καλοί παίκτες ή εκείνοι που παίζουν χρήματα σε ένα παιχνίδι, χρειάζονται να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους περισσότερο. Στη δοκιμή, οι παίκτες σκέφθηκαν την καλύτερη κίνηση σε ένα μη ανταγωνιστικό σενάριο. Εναλλακτικά, η πρακτική και η πείρα μπορούν πραγματικά να ευθύνονται για πολλές νικηφόρες κινήσεις. "Στις περισσότερες περιπτώσεις που φανταζόμαστε ότι έχουμε να κάνουμε με έξυπνους ανθρώπους, απλά πρόκειται για πολύ έμπειρους", λέει ο ειδικός ψυχολόγος John Gabrieli του πανεπιστημίου του Στάντφορντ, στην Καλιφόρνια. Επιπλέον ο Sheng και οι συνεργάτες του εξέτασαν επίσης την υπόθεση ότι το σκάκι ασκεί το μυαλό διαφορετικά από το GO. Οι παίκτες του σκακιού επιλέγουν από μία περιορισμένη σειρά πιθανών κινήσεων. Χχρησιμοποιώντας μεγάλες ποσότητες μικροτσίπ πυριτίου, οι προγραμματιστές υπολογιστών μπορούν να κατασκευάσουν ισχυρές μηχανές που συναγωνίζονται τους ανθρώπους: ο Deep Fritz ήλθε ισοπαλία με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Vladimir Kramnik τον Οκτώβριο. Αλλά στην περίπτωση του GO, όπου οι παίκτες μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε κίνηση κατά μήκος του 19x19 πίνακα, ο υπολογιστής αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα. Θεωρείται πως το παιχνίδι απαιτεί περισσότερο ένστικτο ή "ανθρώπινη" στρατηγική".
Οι παρατηρήσεις του εγκεφάλου δεν πρόσφεραν πολλά στη διευκρίνιση αυτών των διαφορών. Όπως αναμένεται, οι παίκτες του GO χρησιμοποιούν το δεξί μισό του εγκεφάλου τους, που επιλύει θέματα θέσης και προσανατολισμού,περισσότερο απ' ότι οι παίκτες του σκιακού το αριστερό μισό του εγκεφάλου τους που σχετίζεται με την επίλυση προβλημάτων. Παρόλαυτα, η τακτική του μυαλού φαίνεται παρόμοια. Το GO πρέπει να χρησιμοποιεί "διαφορετικούς μηχανισμούς του εγκεφάλου που δεν καταλαβαίνουμε", ολοκληρώνει ο He.

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP