Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

τιτανικος

Μια νέα εκδοχή για τη βύθιση του Τιτανικού δίνει σχεδόν 100 χρόνια ο Tim Maltin, στο βιβλίο του, με τίτλο “101 πράγματα που νομίζαμε πως γνωρίζαμε για τον Τιτανικό… αλλά δεν τα γνωρίζαμε”. “Ο Τιτανικός καθυστέρησε να στείλει σήμα κινδύνου 47 λεπτά μετά την πρόσκρουσή του στο παγόβουνο”, σύμφωνα τον συγγραφέα.
Το μεγαλύτερο επιβατικό ατμοκίνητο πλοίο στον κόσμο συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι, τον Απρίλιο του 1912, και βυθίστηκε, παρασύροντας στο θάνατο 1.517 ανθρώπους.
“Χάθηκε πολύς χρόνος με το να εκτιμήσουν το μέγεθος της ζημιάς από το παγόβουνο, όταν πλοία που βρίσκονταν κοντά στην περιοχή θα μπορούσαν να είχαν σπεύσει σε βοήθεια”,τονίζει ο Maltin, ο οποίος ισχυρίζεται πως ο «πληγωμένος» Τιτανικός δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου για 47 ολόκληρα λεπτά, γιατί οι αξιωματικοί του πλοίου δεν ήθελαν να προκαλέσουν πανικό στους επιβάτες.
Σύμφωνα με τον Maltin, η διαταγή για να πάνε οι επιβάτες προς τις σωστικές λέμβους δόθηκε την ίδια στιγμή που εξέπεμψε και το σήμα κινδύνου. “Ενδεχομένως να τους πήρε πολύ ώρα να αξιολογήσουν τη ζημιά αλλά μου φαίνεται πιο πιθανό να μην ήθελαν να στείλουν το σήμα.”
Είναι υπό συζήτηση το αν θα σωζόταν ο κόσμος αλλά ο Maltin υποστηρίζει πως το Californian, που βρισκόταν σε σχετικά κοντινή απόσταση, θα μπορούσε να είχε φτάσει νωρίτερα στο σημείο εάν το σήμα κινδύνου είχε σταλεί πριν τα μεσάνυχτα, όταν οι χειριστές του ασυρμάτου ήταν ακόμα ξύπνιοι. Το Californian έλαβε το σήμα μετά τα μεσάνυχτα και περίμενε μέχρι τις 5.30 τα ξημερώματα για να απαντήσει.
Ο Maltin αφιέρωσε δύο χρόνια στην έρευνα, πριν να γράψει το βιβλίο, και μελέτησε τα αποτελέσματα των αμερικανικών και βρετανικών ερευνών γύρω από την καταστροφή, ενώ συνεργάστηκε και με κάποιους από τους πλέον ειδικούς σε όλο τον κόσμο στο θέμα του Τιτανικού.
Ο πλοίαρχος του Τιτανικού, Edward Smith, παρόλο που ήταν ο πιο έμπειρος καπετάνιος στον βόρειο Ατλαντικό, είχε μία τάση προς τα ατυχήματα, ενώ δεν είχε εξοικειωθεί με το μέγεθος του πλοίου (50.000 τόνοι).
Όταν ο Τιτανικός έλυσε τους κάβους στο λιμάνι του Σαουθάμπτον, για μόλις 60 πόντους δεν προσέκρουσε στο πλοίο New York, καθώς το κανάλι ήταν στενό και δεξιά και αριστερά του ήταν προσδεμένα πλοία. Τα απόνερά του έσυραν το άλλο πλοίο, κόπηκαν οι κάβοι και η πλευρική του πόρτα προσέκρουσε στη θάλασσα.

“Η πρόσκρουση απεφεύχθη για μόλις 60 εκατοστά, κάτι προφανώς προμήνυε την (επερχόμενη) καταστροφή,” όπως αναφέρει ο Maltin. “Ο καπετάνιος ήταν εξοικειωμένος με πλοία που είχαν το μισό μέγεθος του Τιτανικού, ενώ είχε ρίξει το Olympic, που ήταν αδερφάκι του Τιτανικού, πάνω στην προβλήτα της Νέας Υόρκης”, προσθέτει.

  © Blogger template 'Portrait' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP